Forget Engagement, Consumers Want Simplicity

What is the best way to impact purchase decision and brand loyalty?  The answer: Simplify the decision-making process, so much so that consumers actually think less about the decision. Marketers can do that in three easy ways by helping consumers:

  1. Trust the information they receive – providing recommendations by consumer advisors, ratings and reviews.
  2. Learn effectively without distraction – simplifying the research process by offering clear and streamlined brand-specific product information targeted to each decision stage.
  3. Weigh options confidently – making transparent buying guides and brand differentiated information easily available.

When used together, this approach is known as Decision Simplicity.

Read the full article www.forbes.com

Publicités

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s

%d blogueurs aiment cette page :